15 September 2009

CHAKK!!!!!!!



SALAM kpd suma yang sudi berkunjung ke laman blog saya ni....alhamdulillah akhirnya dapat juga Allah memberikan ku masa untuk terus 'mengupdet' blog ku yang da lm x di updet ni...(x mcm akak ku..ari2 updet..jgn mrh)....

syukur juga pada Allah kerana di hari yang mulia ini,25 Ramadhan 1430H akhirnya dapat juga ku mengisi ruangan ini untuk tatapan dan bacaan pada suma yang sudi membacanya...tekiu.....hehehe...

Di ujung2 ramadhan ini rasa x sedar da x lm lg kita suma akan ditinggalkan oleh Ramadhan yang mulia ini sekali g...sedih jugak la...bab takut2 amalan di bulan yang mulia ini x mndpt apa2 daripada Allah..tapi ku selalu m'mhn agr setiap amalan yang ku lakukan mendapat redha Allah...amin...

aku selalu terfikirkan apa la yang telah aku buat selama 25 hari yang lalu dalam bulan ni...adakah seperti yang di harapkan atau skdr harapan tanpa amalan yang bersungguh2 dan abdikan diri kepada Allah....tambahan lg ada 4 hari lagi baki di bulan ramadhan..rs x ckup jak amalan ku ...

apa2 pun aku sntiasa berdoa agr apa yang ku lakukan selama ni mendapat redha daripadaNYA....amin....

haaaaa...nk konsi la jgk cita ni..citanya mcm ni....pada suatu ari...(eh..merepek aku ni..)...heheh..lupakan td tu..mcm ni citanya...di ambang nk raya ni..aku sedih la cikit bab taun ni aku x blek lg beraya ...cam taun lalu jugak...aku akan beraya di rantauan( dlm hutan ilmu sintok kedah)..ala kt uum la...xtau la..kwn2 suma tnya.."blek ka raya ni"?...dengan jwpn yg x sbrp nk slumber...aku jwb..."ndak blek aku"...(messu ugik na)hehehe.....dengan muka yg x sbrp nk tkjut..kwn ku tnya..."npe x blek?"(smnjg la konok) ada jgk yg ckp "awat hang x blek?"(ckp kedah la skit) n kwn kelantan ku pun tnya bnda yg sm dgn logak klate nya... "gapo demo x klik?"...hahhha..cam2 dorng ni...tp xpala..kwn........jd ku jwb la...aku x bli tkt blek bab x rncg nk blek ry...lg pun cuti raya cuma 1 mggu jak..xdan nk blekk...xsronok uti ckit2....kan5x.......


emmmm...tp nk wt cm na...da jd lmrh sorng perntau cm abg ku slalu ckp.."memang bgtu ank perntau"....jd mau x mu thn2 jak la.....haaaa..kpd abg2ku n kakak ku yg brda di bumi TAWAU yg tercinta tu...haa..ingt la pranan msg2 utk bg duit raya utk aku ni...lg bnyk lg bgs...hahaha...kan suma krja...hahha...jgn mrh nnt di jual..huhuhu...

aku ni kalo bab mrepek no.1 btl...aahh...da byk ku tulis ni...mau p solt asr la...tp sblm tu...nk buat ucpn raya dr prantauan....BUAT MAK N BAPAK KU YANG KU CINTAI, ABG ,KAKAK ,ADIK ,ANK BUAH N KWN2 KU....SAYA NK UCAPKAN SLMT HARI RAYA MAAF ZAHIR N BATIN...AMPUNKN SGL KSLHN KU...K..MOGA KITA PNJG UMUR B'TEMU LG ....(alahai..cm jak jauh btl bah..d smnnjg jak pun)....pokoknya jauh bah ni....hehehe....

yala...pnt ku taip ni...da ms lg ku updet lg n kita tulis2 lg tntg apa jua k...moga kalian suma mndpt keredhaan Allah pd buln ramadhan yang kini bkl tgglkn kita..tgktkan amal,imn n pahla...moga mnuju syurga yg hakiki...amin...salam ramadhan n aidilfitri....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan